JOM SELONGKAR!

Friday 17 June 2011

'fixie bycle' dulu sekarang dan masa hadapan



 la ni punya design (tak banyak beza pun dari awal ia dicipta)

tu dia paktam!..concept design for the future

tebaik seh 3d depa nih.

oh fixie!..i like, tapi nak buat lagu mana..bila pikir usia, macam dah tak sesuai ja..haha. aku suka gila kat fixie ni..pernah lah buat bajet 2011 untuk angkat satu. tapi bila memikirkan dari segenap aspek kehidupan aku..memang tak berapa sesuai untuk insan macam aku nih.aduh!

gambor 1st dekat atas tu common design yang kita biasa lihat anak-anak muda sekarang pakai kan. trade mark fixie ni adalah 'tanpa brek' dan 'gear tetap'..time zaman matbas(matbasikal) aku dulu depa panggil 'beskal prewel mati'..kira tahap otai la yang mampu handle basikal tu.haha. nak 'berfixie' ni kena ada komuniti, tak syok single ride kan..bayangkan lah kita dok nonggeng naik basikal tu sorang-sorang..hari tu ada sorang awek baju pink menunggang sebuah fixie ni dekat taman metropolitan..aduh! hot gila..kalau time tu aku jogging one way dengan dia dah lama aku kejar belakang..kalau ada jodoh kita berjumpa  lagi na..haha.

2nd pic tu aku rasa cool gila gaban habang hang (loghat fitri). design basikal tersebut adalah dari Chris Boardman's Concept dimana belum ada lagi prototype yang dihasilkan. kalau kak.wa naik basikal ni mesti nampak muda 5tahun.serius.hee.. yang penting basikal tu memang dah provide compartment untuk ipad. tu dia depa punya strategi nak promote product apple depa tu..peace yeaw!

 

No comments:

Post a Comment